RSS

آیا تربیت اسلامی این است؟

۰۳ دی ۱۳۸۶



از وقتی از پیکسی به اینجا آمدم با قالب های زیادی سر و کله زدم که امیدوارم این قالب خوب کار کند. البته قالب سیاه قبلی را به عنوان قالب پشتیبان ذخیره کردم تا در هنگام بروز مشکل با این قالب سریع جایگزین کنم. خوب بالاخره هیچ عسلی خوردنی بی نیش خوردن نیست ( ضرب المثل مترادف به ذهنم نرسید ).
اما چند چیزی که این روزها ذهنم را مشغول کرده که الان می خواهم به یکی بپردازم.
دیشب در برنامه نقد یک که به نقد سریال مدار صفر درجه پرداخته بود. چهار نفر به عنوان کارشناس آمده بودند. یک نفر نماینده مجلس یکی کارشناس ارشد تاریخ و محقق فیلم یکی هم رئیس سابق تهیه برنامه شبکه یک و رئیس فعلی شبکه دو و یکی هم فردی به اسم (فکر می کنم) سلیمی. خلاصه ما نشستیم سر بحث آقایون درباره فیلم مدار صفر درجه. بحث جالبی بود و هر چه به آخر برنامه نزدیک می شد از حالت بحث خارج و به دعوای سه به یک تبدیل می شد.
در طول نقد آقای نماینده می گفتند که من نسبت به کسانی که در قضیه هولوکاست همون احساس تاسفی را دارم که راجع به فلسطینی ها دارم اما این آقای کارشناس سلیمی بدون حتی یک لحظه کوتاه آمدن می گفت صهیونیسم ( عجب املایی داره این کلمه) درباره هولوکاست می گوید شش میلیون نفر کشته شدند اما شما می دانید که در این جریان خیلی که کشته شده باشند دو میلیون نفر است. و با توجه به اینکه صهیونیسم هولوکاست را به صورت یک پکیج ( ظاهرا این لغط را تازه یاد گرفته بود) عرضه کرده شما نباید بگویید که نسبت به قربانیان هولوکاست احساس تاسف می کنم. بلکه باید بگویید نسبت به قربانیان یهودی جنایات نازیسم احساس تاسف می کنم.
در این بین هرچه آقایان نماینده و تاریخ دان و رئیس شبکه دو می گفتند بابا بی خیال مهم آدم ها هستند و نه اسم این آقای سلیمی قبول نمی کرد.
نکته اخلاقی بحث:
شرط ادب حکم می کند که وقتی کسی حرفی خلاف نظر شما هم که شده می زند شما می بایست تا زمان تمام شدن حرف طرف مقابل سکوت کنید و بعد حرف طرف مقابل را نقد یا تایید کنید. اما آقای سلیمی که ظاهری بسیار مذهبی تر از بقیه حضار در نشست داشت بارها این اصل اجتماعی را نادیده می گرفت و در عین بی احترامی یا در بین سخنان دیگران با صدای بلند تر به نقد طرف می پرداخت و آنقدر این کار را ادامه می داد که فرد مقابل چاره ای جز سکوت اختیار کردن نداشت و یا در حین صحبت افراد دیگر در عین بی توجهی به سخنگو سرش را به کارهای دیگر گرم می کرد.
خیلی دوست داشتم در آن لحظه از آقای سلیمی بپرسم: آیا تربیت اسلامی این است؟

1 نظرات:

Unknown گفت...

سلام.ممنون که به من سر زدی. چرا این کامنتدونیت اینقد عجیب غریبه؟راستی در مورد حیوون هم از دکتر نی نی سوال کردم و هم از دامپزشک. دکتر نی نی که خیلی واضح نفی نکرد چون به قول خودش ،خودش گربه پرست بود واز وقتی چشم باز کرده بود گربه دور و ورش بوده ومشکلی هم پیش نیومده. دامپزشک هم گفت فعلا بهتره از خرید همستر و از این جور حیوونهای جونده صرفنظر کنیم اما سگ مشکلی نداره. وقرار شد برامون یه ترییر سفید یه ماهه پیدا کنه. بازم ممنون از توجهت. قربونت ....
فعلا...