RSS

دلیل کار نکردن خانوم ها

۰۴ دی ۱۳۸۶

همیشه برام سوال بود که چرا ما مردها ( نه صرفا مرد های ایرانی) اینقدر با کار کردن زنها مشکل داریم. خودم بعضی وقت ها موافق آزادی تمام عیار زن ها در کار کردن بودم و گاهی هم مخالف سر سخت. گاهی می گفتم زن باید از خانه بیرون برود و انرژیش رو در بیرون از خانه خالی کند و گاهی هم می گفتم پس کی باید به کار های خانه برسد؟
خلاصه اینکه ما یک روز به نعل می زدیم و یک روز هم به میخ. تا اینکه از سر بیکاری امروز نشسنتم پای تلویزیون و برنامه پیشتازان را می دیدم. در باره یک خانوم مهندسی بود که فیلتر های تصفته برای پالایشگاه ها و نیروگاه ها می ساخت. یعنی در واقع طراحی و تولید می کرد که از مشابه خارجیش الهام گرفته بود و خیلی تاکید داشت که کار سختی بود و ما به کمک چند کارخانه و یک پالایشگاه موفق به تولید این بافت پیچیده شدیم. همینطور که با قدر دانی به این خانوم مهندس کوشا فکر می کردم تلویزیون در ادامه برنامه با حسابدار این خانوم مصاحبه می کرد که آقایی هم بود. این آقا درباره قدرت مدیریتی این خانوم مهندس گفت، که ناگهان ذهن من کشف کرد که چرا ما مرد ها با کار کردن خانوم ها مخالفیم.
علت این مخالفت نه خانه و زندگی و نه دور کردن زن ها از محیط بیرون و رو در رو شدن با مرد های غریبه بلکه تنها یک چیز است. آقایون اصولا از بیکار شدن و یا کار نداشتن می ترسند به همین دلیل با توجه به اوضاع بی کاری در جامعه خیلی دوست دارند تا به بهانه های مختلف خانوم ها را از کار کردن فراری بدهند تا بتوانند جای خالی برای خود یا همنوعان ایجاد کنند.
یک استراتژی قدیمی و بدرد نخور. آقایون یک خورده به جای اینکه از بخش منفی ذهن خود استفاده کنید از بخش مثبت استفاده کنید. من به شخصه قول می دهم که به زودی جای خانوم ها را در خیلی از کارها بگیرید.


0 نظرات: